Ja.. mitt första inlägg, på denna bloggen vill säga. Hur många bloggar har jag haft genom åren? 5?- minst i alla fall. Jag har väl aldrig varit en direkt "bloggtjej", vilket kan vara tråkigt, jag är mer en sån som skriver ett inlägg hit och dit med minst 1 månads mellanrum. Men jag tänkte faktiskt ge detta en riktigt chans nu. 
 
Varför har jag bloggen nu då? Jag har den enbart för att skriva av mig, buhu vad tråkig kommentar. Men det är ju sant. Jag är sån som verkligen önskar att jag kunde vara som alla i filmer och skriva dagbok varje kväll, men jag har så svårt med att sätta ord på min dag. Alla mina dagböcker är något i stil med "Kära dagbok, idag har jag varit i skolan, ätit, sovit och duscha. Nu ska jag sova. Punkt, end of story". Hur jävla kul är det att läsa om 10 år liksom? Så ne, jag tänkte varför inte ge detta med blogg en sista chans. En egen liten dagbok på internet. Ja, det får bli bra. Det blir fint. Förhoppningsvis slutar jag inte skriva efter 2 dagar. Vi får se.
 
Jag kanske borde ta och berätta lite om mig själva också, ifall det är någon virrig kotte som faktiskt hittar min lilla blogg och som inte kryssar med en gång.
Rebecka Andersson heter jag i alla fall. 17 år, intalar mig själv att jag snart är 18 (!), dock är det ganska exakt 4 långa månader kvar. 
Jag har tillbringat hela mitt liv i Göteborgsområdet. Det började i en lägenhet i Anneberg och sedan blev det en villa i Kullavik. Här har jag bott i snart 11 år nu.
Jag bor tillsammans med mina fina föräldrar och en fruktansvärt irriterande, men otroligt älskad, stora syster.
Går andra året på gymnasiet där jag läser ekonomi/juridik. 
Annars då? Jo jag är la som alla andra 17 åringar, det är kompisar, träning, mat (muuums), plugg och jobb som gäller. Inget speciellt egentligen. Något annat.. Jag älskar älskar älskar att resa, se nya platser. Kan INTE leva utan musik. Jag är en riktigt sucker för kärlekstrams, romantiska låtar, filmer, bilder, ord. Allt. Det kan få mig att börja gråta på direkten haha. Jag är väl egentligen vad man kallar en typisk tjej, men som gillar tvspel, bilar, sport och lite sånt.
 
Nu börjar jag redan få idétorka här, så det är nog bäst att jag lägger undan datan så att jag i alla fall får mer en ett inlägg på bloggen. 
 

 

Kommentera

Publiceras ej